Over Rood is een professionele vrijwilligersorganisatie, die al 10 jaar landelijk zzp’ers en kleine ondernemers helpt om weer overzicht en inzicht in hun financiën te krijgen. Niet door de problemen over te nemen, maar door te coachen en samen te werken met andere organisaties.
Op dit moment gebeurt er veel in Nederland en lopen steeds meer ondernemers tegen problemen aan. De rekeningen en misschien zelfs de achterstanden lopen snel op. Mensen maken zich zorgen over de toekomst en overwegen soms te stoppen als zelfstandige. De verwachtingen zijn somber en daardoor wordt het ook bij Over Rood steeds drukker. In 2023 zal Over Rood bijna 2000 ondernemers helpen vanuit de 16 vestigingen. Ter ondersteuning van de directie en om de verdere groei van Over Rood te realiseren zijn we op zoek naar een interim manager.
Wie zoeken we?
Om onze ambities als groeiende organisatie waar te kunnen maken zoeken we een interim manager die affiniteit heeft met het werkgebied waarin Over Rood opereert. Ervaring hierin is dus zeer gewenst mede als een ruime ervaring met verandermanagement. Over Rood groeit op dit moment buitenproportioneel hard en dit zorgt voor nieuwe uitdagingen en noodzaak tot verdere professionalisering. Wij zoeken dus nadrukkelijk iemand die met een projectmatige, gefaseerde aanpak draagvlak kan creëren bij iedereen in de organisatie over zijn/haar inzichten over de toekomst van Over Rood. De interim manager valt onder directe verantwoordelijkheid van het bestuur van Over Rood en zal nauw samenwerken met de directeur van Over Rood. De interim manager zal gezamenlijk met directie het projectplan opstellen en de besproken doelen vaststellen. Er zal gezamenlijk gerapporteerd worden aan het bestuur van Over Rood.
Wat ga je doen?
In samenwerking met de directie ga je de lange termijn strategie en korte termijn doelen bepalen. Dit voer je uit met behulp van een zelfstandige grondige analyse van de organisatie en het werkveld:
• Maatschappelijk betrokken ambitie;
• HBO/Universitair werk- en denkniveau;
• Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als zelfstandig ondernemer, directeur of manager;
• Aantoonbare commerciële werkervaring;
• Leidinggevende en coachende kwaliteiten;
• Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
• Beschikbaarheid van minimaal 24 uur per week.
Gewenste persoonlijke vaardigheden:
• Energiek, initiatiefrijk, integer, accuraat, stressbestendig en flexibel;
• Uitstekende communicatieve vaardigheden;
• Goed kunnen delegeren, zakelijk en kernachtig, rechtvaardig, mogelijkheden zien en gebruiken;
• Zelfbewust en zelfverzekerd, onafhankelijk, niet emotioneel betrokken;
• Sterk in netwerken, professioneel en weet prioriteiten te stellen.
Geboden wordt:
• Je krijgt een opdracht van 4 maanden die maximaal 3 keer verlengd kan worden voor een periode van 4 maanden;
• Flexibele uren met de mogelijkheid om daar omheen andere activiteiten te ontwikkelen;
• Een management fee van € 3600- per maand bij een tijdsbesteding van 24 uur per week;
• Een reiskostenvergoeding voor het bezoeken van alle stakeholders;
• De mogelijkheid om een zinvolle bijdrage te leveren aan de maatschappij en vooral aan een gezond ondernemersklimaat in Nederland.
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan zijn wij heel benieuwd naar jou! Mail je CV en motivatie naar Boris Wielinga via boris@overrood.nl. Voor meer informatie kan je ook terecht via boris@overrood.nl of 06-263 263 22.